Regulamin dofinansowania zakupu podręczników szkolnych.
1. Podstawę prawną udzielania pomocy przy zakupie podręczników
stanowi: Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowy warunków
udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników oraz
Zarządzenie Wójta Gminy Żabia Wola w sprawie określenia terminów
składania wniosków o udzielanie pomocy finansowej na zakup podręczników
uczniom.
2. Szkoła informuje rodziców (prawnych opiekunów) o możliwości
udzielenia pomocy i warunkach jej przyznawania, przekazuje wzory
wniosków do wypełnienia.
3. Rodzice uczniów (prawni opiekunowie) składają w szkole, do
której dziecko uczęszcza wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników
wraz z uzasadnieniem.
4. Wnioski składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy.
5. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenia o wysokości
dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina
korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, zamiast
zaświadczenia o wysokości dochodów można przedłożyć zaświadczenie o
korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie
zasiłku stałego lub okresowego. W uzasadnionych przypadkach do wniosku
można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów -
oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku uczniów niepełnosprawnych
do wniosku należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia
specjalnego wydanego przez publiczną poradnię
psychologiczno-pedagogiczną.
6. Szkoła przekazuje informację o liczbie uczniów ubiegających się o pomoc i przysługującej wielkości dofinansowania.
7. Rodzice dokonują zakupu podręczników.
8. Dyrektor szkoły przekazuje rodzicom (prawnym opiekunom)
dofinansowanie. Zwrot kosztów zakupu podręczników następuje po
przedłożeniu dowodu zakupu podręczników. W przypadku zakupów
indywidualnych dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona
imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna lub rachunek, paragon lub
oświadczenie o zakupie podręczników.
|